Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger




“I've Learned That People Will Forget What You Said, People Will Forget What You Did, but People Will Never Forget How You Made Them Feel”

Serba Salah

Monday, October 19, 2009


...Salam...

...aku dibuatnya jadi serba salah...
...nak cakap salah...
...tak cakap pun salah...
...tapi kalau tak cakap, makin serius pulak salah...

...serba salah...
...aku senyap salah...
...aku bising pun salah...
...aku tengok pun salah...
...aku diam pun salah...
...aku tutup mulut salah...
...aku tutup telinga pun salah...
...aku buat tak tahu pun salah...
...semua pun serba salah...

...aku keluar pun salah...
...aku duduk bilik pun salah...
...aku nyanyi pun salah...
...aku main facebook pun salah...
...aku tengok movie pun salah...
...aku tengok wayang pun salah...
...aku ym pun salah...
...aku dengar lagu pun salah...
...aku tidur pun salah...
...aku berjaga pun salah...
...apa yang tak salah?...

...aku keluar makan pun salah...
...aku keluar shopping pun salah...
...aku keluar jalan-jalan pun salah...
...aku balik awal pun salah...
...aku balik lewat pun salah...
...aku keluar malam pun salah...
...aku pergi kelas pun salah...
... ia ke salah?...

...aku keluar dengan lelaki salah...
...aku keluar dengan perempuan pun salah...
...aku keluar dengan lelaki dan perempuan pun salah...
...aku nak keluar dengan siapa yang baru tak salah?...

...aku berkawan pun salah...
...aku nak bercinta pun salah...
...aku sorang pun salah...
...aku ramai-ramai pun salah...
...aku sampai rasa bersalah...
...walaupun yang aku buat tu benda tak salah...
...tapi macam aku dah buat benda salah...
...aku dilihat sebagai seorang pesalah...
...yang dah buat banyak salah...
...dan membawa masalah...
...entahlah apa masalah...

...apa sebenarnya masalah...
...buat aku serba salah...
...aku cakap salah...
...tak cakap pun salah...
...nak cakap, tapi serba salah...
...tak cakap, pun serba salah...
...dah memang benda tu salah...
...tak kan nak cakap betul jadi salah...
...nak kene cakap betul jugak ke benda yang salah...
...dari hukum alam pun salah...
...tentu lah salah...

...ada otak boleh fikir, betul atau salah...
...tapi tetap tak anggap benda tu salah...
...tak kan nak kene beritahu jugak betul atau salah...
...masing-masing dah besar panjang kalau tak salah...
...masing-masing boleh fikir benda betul atau salah...
...atau sengaja buat salah...
...sebab dah biasa buat salah...
...atau memang dah anggap benda betul tu salah...
...tapi sebaliknya ia salah...
...buat-buat tak bersalah bila buat benda salah...
...atau anggap orang lain yang salah...
...supaya diri nampak tak bersalah...
...masalah-masalah...

...aku rasa aku tak salah...
...korang yang buat benda salah...
...atau aku memang kene kata benda yang salah sebagai tak salah...
...benda yang tak salah sebagai salah
...baru aku jadi tak bersalah...
...sedangkan kebenarannya ia memang salah...
...nak tanya dulu orang yang buat salah...
...tentu lah mereka cakap tak salah...
...sedangkan benda tu memang salah...
...siapa nak mengaku kalau dia salah...
...walaupun memang dia buat salah...
...memang bermasalah...

...serba salah...
...aku serba salah...


0 comments: